На Паризькому автосалоні 2010 р. Renault представляє DeZir, ефектний електромобіль класу Sport GT і перший концепт-кар авторства нового головного дизайнера Groupe Renault Лоуренса ван ден Акера. DeZir став джерелом натхнення під час створення моделі Clio IV. Теплий і чуттєвий дизайн, притаманний цьому новому візуальному стилю, невдовзі використовуватиметься в усій лінійці моделей Renault.
Лоуренс упевнено стоїть біля свого концепт-кара, взутий у чорно-червоно-білі снікери Adidas - індивідуальну модель, кольори якої перегукуються з кольорами автомобіля. Ця схожість створює взаємозв’язок між чоловіком і його машиною. Віднині кожен концепт-кар і кожна нова серійна модель супроводжуватимуться парою снікерів. Жест, на який очікували фанати, та додаткова ознака креативності, яку головний дизайнер Групи Renault швидко взяв на озброєння як рекламний хід.
З моменту появи першої пари Adidas і до останньої моделі - снікерів Le Coq Sportif, створених за індивідуальним проєктом з нагоди виходу Captur останнього покоління, - приблизно 20 моделей подорожували світом і виходили на подіуми автосалонів, супроводжуючи R-Space, Frendzy, Twin’run, Initiale Paris, TreZor та EZ-ULTIMO, а також Twingo, Clio, Mégane, Scénic, Kadjar, Talisman та Espace. І кожна пара має власну історію. Головний дизайнер Групи Renault Лоуренс ван ден Акер відомий своїми концепт-карами, які відображають потужну стратегію дизайну. Він славиться тим, що зміг вдихнути звабливі нотки у модельний ряд Renault. На нього підписуються у соціальних мережах через його снікери. І недарма кожен концепт-кар, кожен новий автомобіль супроводжується відповідною парою снікерів. Тож не дивно, що снікери стали його фішкою, засобом для вираження його індивідуальності.
Відповіді на ці запитання можна дізнатися з інтерв’ю з Лоуренсом ван ден Акером:
Певний тиск з метою змусити підлаштовуватися існував завжди, але поєднувався з прагненням розкрити свою особистість. Ідеальним прикладом цього слугує стиль «панк». Учні британських шкіл мусили носити форму. Єдине, що можна було змінювати у формі - шкарпетки, взуття і зачіски. Так і з’явилися панки. Вони жили в умовах обмежень і розвинули неймовірну експресивність у межах доступних можливостей. У світі, де віддають перевагу одноманітності, люди можуть виражати себе і демонструвати часточку того, що приховує ця одноманітність, завдяки кастомізації. Як на мене, це глибинна потреба. Люди сприймають одноманітність за умови, що можуть додати індивідуальних штрихів. Саме в цьому полягає сутність кастомізації.
Покликання дизайнера полягає у тому, щоб робити життя гарнішим. І починається це з кольорів. Вони мають сяяти. У Renault ми експериментуємо з кольором як із важливим аспектом ідентичності нашого бренду. Наша мета полягає у тому, щоб наповнити вулиці кольором. Ми шукаємо теплі кольори, сповнені життя. Чудовим прикладом слугує відтінок Atacama Orange нового Captur. Перевага автомобіля з можливостями для кастомізації у тому, що в ньому можна використовувати широку палітру кольорів. Обриси кузова спроєктовані так, щоб активно залучати світло. На нас впливають тренди, особливо зі світу моди.
Це партнерство було неминучим. Я вже зустрічав їх на гонках Формули 1 - на той час вони вже два роки були партнерами команди Renault F1. Бренд видався мені дуже привабливим. До того ж вони були готові йти далі в питаннях кастомізації. Це стало вирішальним. Вони виготовляють концептуальні моделі на замовлення. З Le Coq Sportif ми перейшли від prêt-à-porter до haute couture. Зараз мої моделі унікальні.
Це командна праця. Ми відвідали центр дизайну Le Coq Sportif у Парижі, щоб освоїти їхні методи роботи і зрозуміти межі можливого й неможливого. Я тісно співпрацюю з дизайнером Renault Франсуа Бланшаром, і процес творення практично не відрізняється від роботи над автомобілем. Ми проводимо швидку нараду, на якій визначаємо кінцевий результат і як його досягти. Після цього робимо кілька ескізів та обираємо напрямок. А тоді виконуємо задумане. Це невеликий проєкт, який реалізується паралельно з розробкою автомобіля.
Візьмемо для прикладу архітекторів: у будівлях, які вони створюють, часто можна побачити відбиток їхньої особистості. Просто погляньте на Френка Гері - його витвори ви одразу впізнаєте. Те саме стосується й моди. Неможливо сплутати Жана-Поля Готьє з іншим дизайнером. Для дизайнера важливо мати власний підпис. Але в автомобільній індустрії все інакше, адже ти працюєш на бренд. Твоя робота успішна, якщо люди впізнають бренд, а не твій стиль. Але це не означає, що ти не можеш вкласти в автомобілі, які розробляєш, свою індивідуальність. Оригінальне взуття або аксесуари слугують додатковим засобом вираження власної неповторності. Я став дизайнером, тому що у дитинстві в моїй кімнаті висів плакат Ferrari, і я сказав собі, що хочу розробляти і водити такі автомобілі. Це була мрія. Ти мрієш стати автогонщиком або дизайнером автомобілів, і ця мрія породжує пристрасть. Створення автомобілів охоплює численні принципи дизайну. Ти створюєш до 500 продуктів одночасно. Сюди входять усі форми дизайну: дизайн продукту, архітектурний дизайн, скульптура, робота з кольорами і матеріалами, меблі, технології тощо. Автомобільний дизайн - ідеальний світ, оскільки охоплює всі можливі форми дизайну. Саме в цьому його привабливість. Він складний, але чарівний. І саме тому різниця між автомобілями та снікерами не така вже й велика. Ми вже інтегрували цей сегмент у наш дизайн.