Renault Group підводить підсумки першого року роботи проєкту Refractory, який передбачає перетворення промислового майданчика у Флані в перше європейське виробництво, організоване за принципом економіки замкнутого циклу в сфері мобільності. З цієї нагоди група відкриває свій перший завод з промислового відновлення автомобілів з пробігом (Factory VO). Ця трансформація входить в глобальну програму перетворень групи, націлених на створення додаткової цінності бренду і сталий розвиток.

 

Жан-Домінік Сенар, голова ради директорів Renault, заявив: «Я надзвичайно пишаюся нашими командами. Вони в рекордні терміни зуміли створити найбільший в Європі завод, що працює за принципами економіки замкнутого циклу в сфері мобільності. На прикладі Refactory ми демонструємо, що ефективна трансформація нашої галузі у Франції дійсно можлива. І це лише один із прикладів в активній стратегії Групи, пов'язаної з екологічним переходом, переосмисленням наших навичок і винаходом нових видів мобільності».

«Ми тримаємо свої обіцянки: всього за рік після запуску інноваційний та амбітний проєкт Refactory на заводі у Флані приносить користь в економічному, соціальному та екологічному відношенні. Refactory - це символ стратегії "Ренолюція" (Renaulution), яка передбачає всебічну, швидку і стійку трансформацію групи за рахунок створення додаткової цінності бренду. Наш перший завод з відновлення автомобілів з пробігом, який сьогодні є серцем цього проєкту, демонструє, що ми здатні індустріалізувати ділові напрямки з економікою замкнутого циклу. Ми займаємо лідируючі позиції на зростаючому ринку старих автомобілів завдяки цьому заводу, який може відновлювати до 45 000 автомобілів на рік», — додав Лука де Мео, генеральний директор Renault Group.

Refractory у Флані: досягнення та перспективи

В основі Refractory лежить ціла екосистема, що охоплює чотири основні напрямки діяльності:

  • RE-TROFIT: цей підрозділ займається модифікацією і відновленням автомобілів з пробігом. Завод Factory VO почав роботу у вересні 2021 року, і з тих пір на ньому було повернуто до життя понад 1500 автомобілів. У наступні два роки планується збільшити його продуктивність і налагодити ряд нових процесів, зокрема, капітальний кузовний ремонт. А до 2023 року має бути реалізований дослідний проєкт з перетворення комерційних автомобілів на електромобілі.
  • RE-ENERGY: у цьому підрозділі займаються розвитком сфер для застосування старих акумуляторів і альтернативних джерел енергії. На тлі поширення електричного транспорту компанія Gaia, дочірній підрозділ групи, що спеціалізується на ремонті акумуляторів, готується до нарощування масштабів діяльності: до кінця 2021 року він відремонтує 2000 акумуляторів, а до 2030 їх число перевищить 20 000 на рік. У 2021 у співпраці з Mobilize завод у Флані реалізував проєкт зі створення стаціонарного сховища енергії ємністю 15 МВт-год (Advanced Battery Storage). Очікується, що в 2021-2022 будуть створені універсальні мобільні або стаціонарні сховища енергії (для будівельних майданчиків, запасу сонячної енергії та ін.) загальною ємністю близько 30 МВт-год. на платформі Hyvіa - спільного підприємства, що займається водневою мобільністю, - завод у Флані з 2022 року також займеться складанням паливних елементів і заправних станцій, а також системами постачання водню.
  • Re-CYCLE: цей підрозділ спеціалізується на переробці та повторному використанні деталей та матеріалів. З 2021 по 2022 сюди будуть поступово прибувати команди з заводу в Шуазі-ле-Руа, що спеціалізуються на відновленні механічних компонентів, що допоможе по максимуму використовувати бувші у вжитку і запасні частини на заводі Factory VO і в групі в цілому. В рамках такого перенесення процесів також планується розширити стратегічно важливий ремонт електронних плат. Підрозділ продовжує реалізацію коротких циклів з утилізації матеріалів і деталей, таких як каталітичні нейтралізатори і бампери.
  • RESTART: у веденні цього підрозділу знаходяться інновації та навчання. Воно складається з трьох організацій:

1) Центр інновацій, що розробляє рішення для промисловості 4.0, включаючи системи прототипування, 3D-друку і модернізації наявних роботів;

2)  лабораторія зі створення прототипів комерційних автомобілів;

3) коледж, де співробітники можуть проходити курси професійної підготовки з отриманням диплома.

На початку 2022 року за підтримки регіональної влади в цьому центрі з'явиться бізнес-інкубатор, який займеться дослідженнями та інноваціями в економіці замкнутого циклу. Також відкриються курси теоретичної підготовки, після проходження яких можна буде отримати відповідну кваліфікацію.

До кінця 2021 в проєктах Refactory братимуть участь 700 співробітників з Флана, а до 2030 на заводі працюватимуть понад 3000 чоловік.

Factory VO: мінімальний час виконання замовлень, скорочення витрат і максимальна якість

Завод у Флані прагне максимально зберегти цінність продукту і реагувати на запити зростаючого ринку автомобілів з пробігом, дотримуючись унікальної бізнес-моделі, яка передбачає найвищий на ринку рівень обслуговування в плані часу виконання замовлення, вартості і якості. Завод Factory VO повністю переведений на цифрові рейки, що гарантує можливість відстежити всі етапи відновлення в реальному часі. Він займається автомобілями всіх типів і брендів і володіє наступними чотирма головними перевагами.

 

РОЗМІР

При площі 11 000 м2 це найбільший завод з відновлення автомобілів в Європі. Він складається з трьох цехів і може відновлювати 180 автомобілів щодня, а до 2023 щороку буде випускати 45 000 автомобілів. У середньостроковій перспективі це число може подвоїтися.

ВИТРАТИ

Конкурентоспроможність заводу обумовлена високою продуктивністю, якої вдалося досгти завдяки організації робіт на лініях і оптимізації нових виробничих систем. Factory VO користується короткими циклами постачання деталей і матеріалів від дочірніх підрозділів групи, таких як Gaia, Indra і Choisy, щоб скоротити число замін деталей на користь ремонту. Об'єднання логістичних потоків з новими автомобілями також дозволяє скоротити витрати і негативний вплив на навколишнє середовище.

ЧАС ВИКОНАННЯ ЗАМОВЛЕНЬ

Завдяки чотирьом виробничим лініям робота в Factory VO організована максимально ефективно. Технічний контроль, який здійснює служба AGC Automotive Services, інтегрований в процеси на лінії, що підвищує економічність і скорочує затримки. На заводі є фото- і відеостудія на поворотній платформі для автоматизованого створення знімків (до 10 автомобілів на годину). Сканер високої роздільної здатності дає можливість організувати всебічний віртуальний огляд (зовні, всередині, знизу кузова, а також колеса). За допомогою цього інструменту, спроєктованого компанією Twinner, можна виставити автомобіль на продаж практично відразу, не чекаючи його доставки в дилерський центр. У середньому Factory VO відновлює один автомобіль за 8 днів замість звичайних 21.

ЯКІСТЬ

Відновлені автомобілі відповідають тим же стандартам якості, що і нові. Процес включає вбудовану незалежну систему контролю якості, а також систему сертифікації акумуляторів для електромобілів. До 2022 року на заводі Factory VO працюватимуть 200 осіб. Працевлаштування проводиться разом із сертифікованою програмою навчання, яка включає базовий план (стратегія післяпродажного обслуговування, стійкість матеріалів, утилізація тощо) та спеціалізовані курси для заводу Factory VO (електромеханіка, ефективний ремонт).

 

Проєкт Refractory є серцем стратегії сталого розвитку групи. Це глобальний промисловий проєкт, до якого будуть підключатися й інші майданчики, як це нещодавно сталося з заводом в іспанській Севільї. Ці заходи допомагають у реалізації внутрішньої програми декарбонізації, яка передбачає досягнення вуглецевої нейтральності в Європі до 2040 року.